söndag, maj 29, 2016

Grattis från ett gjutet hjärta

Mors dag....
Grattis, trots allt.
Vill inte tro att någon enda människa föds elak och självisk.
Det händer nåt på vägen.
Människan gör egna val och resultat faller därefter.

Tack för livet mamma!

Tack för lärdomen som min förvirrade uppväxt fört med sig.
Tack för alla fel du gjort och visat mig att inte göra om!
Tack för behandlingen  som förvrängt min hjärna så ofantligt under
åren och som riskerade att få mig tappa tilltro till allt mänskligt
och människan själv!

Men vänd på steken Sundström!

Tack mamma.
Tack för att du formade mig till en magiskt stark individ!
Tack för att du lärde mig stå emot även dom hårdaste vindar
på de öppnaste av fält!
Tack för att du begåvade mig med mer skinn på näsan än
den mest hårdnackade av dom stora!
Tack för munlädret som får mig att tro mig själv till och med
när själen blöder!
Tack för allt hat som fått mig att älska med mer passion än
den störste romantikern!
Tack för alla slag som fått mig att vidröra med mjuk hand!
Tack för alla hårda ord som fått mig att väga mina egna på guldvåg
för att inte riskera att få min nästa att känna den smärta jag gjort!
Tack som fan för den hårda vägen!

Men också, massor av tack för bullarna som bakades innan "vad-det-nu-var" hände.
Tack för en och annan saga, sång och klapp med faktiskt omtanke på liten liten kind...
Och tack från djupet av mitt hjärta för min älskade lillebror!

Jag älskar inte dig....
Jag älskade dig.
Med hela mitt hjärta och djupaste själ älskade jag dig som bara ett barn kan älska en mor!
Men jag älskar inte dig...

Med kepsen i hand tackar jag dig för livet och önskar dig grattis på Mors dag.

För en gång var du just min mor.

 / Elle

Inga kommentarer: